Czy piwo może wzmacniać kości?
18 sierpień 2009, godz. 09:41
Czasopismo "Nutrition" opublikowało wyniki badań, które wykazały, że kości kobiet pijących piwo są mocniejsze i mniej podatne na osteoporozę.
Wysoka zawartość krzemu w piwie spowalnia proces ścieńczania kości, które zwiększa ryzyko osłabienia i złamania tkanki kostnej. Naukowcy przebadali 1700 zdrowych kobiet, których średnia wieku nie przekroczyła 48. roku życia. Pytali je o ilość spożywanego złocistego trunku. Następnie za pomocą ultradźwięków zbadano ich ręce. Badanie to wykazało, że kobiety pijące regularnie piwo mają gęstsze i twardsze kości.
Dlaczego właśnie ręce? Odpowiedź na to pytanie jest prosta – to właśnie w palcach dłoni najpierw występują objawy osteoporozy – choroby, która charakteryzuje się osłabieniem i wysoką łamliwościaą tkhanki kostnej.
Zdaniem naukowców wystarczy wypić pół litra piwa dziennie, aby wzmocnić kobiece kości. Wysoka zawartość krzemu w piwie spowalnia proces degeneracji tkanki kostnej, a samo piwo jest uznane za jedno z najważniejszych źródeł tego zbawiennego pierwiastka w zachodnioeuropejskiej diecie.
Źródło: medycyna24.pl
- Zaloguj się lub utwórz konto aby dodać komentarz



Komentarze
Super pytania?i super odpowiedzi?Jest to bardzo potrzebne co robicie życze powodzenia
Wasz czytelnik pozdrawiam.
0,5 litra dziennie i mamy alkoholizm ;-)